luni, 25 aprilie 2011

Lumea magica a copilariei e una foarte concreta!

De data asta despre sarcinile casnice.

Un articol din EvZ  mi-a atras atentia: copii

Sint adorabili si doritori de a fi de folos. Sa fie "om Mare" e un deziderat.

E sanatos sa-i puneti la treaba. Si, pentru a-i motiva, intrati in lumea lor magica. Si desi e magica e foarte concreta.

Treburile casei fac parte din ritualul adult. Care este initiat la varstele foarte mici.

Nu ezitati, de fapt totul semnifica integrarea in familie. Ca membru cu drepturi depline.

Astazi, Tudor, baiatul nostru, mi-a zis: mama, am uitat sa fac patul.

OK, bine, azi facem o exceptie. Era grabit sa iasa din casa.

Patul facut de el arata oarecum aranjat. Eu, ca mama, sint foarte multumita. Va invata cu timpul.

Dar am ajuns adulti cu timpul, nu dintr-odata.

Asta ma face sa zbor cu gandul la ani multi in urma. Cand am inceput aerobic la sala de sport a facultatii de medicina. Impreuna cu doamnele profesor.

Relatez o discutie surprinsa intre doua doamne:draga, de-abia astept sa-mi insor baiatul. M-am saturat de-atata spalat si calcat!

Era in anul 1986. Nu am ajuns profesor la UMF.

Dar ma bucur ca am fost avertizata timpuriu.

Manutele, de doar 5 ani ale lui Tudor, spala lucruri micute.

Daca bagi bine la cap de mica. Acum, adult fiind, sint o mama relaxata.

Si asa voi ramane!




Un comentariu:

VicctoriaIon..psihologultau spunea...

Dana, iti sugerez sa deschizi o scoala pentru mame. Mi-a placut postarea ta si pot spune ca mi-a mers la suflet. Iubesc MAMA care esti !

Zi de zi , in munca mea, le sfatuiesc pe mame sa-si sprijine copiii in a-si dezvolta abilitati practice, sa permita copiilor sa fie, sa se integreze in familie prin implicare in treburile gospodaresti. A permite sa... ori a ajuta sa faca , nu trebuie confundat cu " fac eu acum ca o sa faca destul cand va fi mare". Cand va fi mare nu va mai face.

Persoane interesate

Despre mine