miercuri, 13 octombrie 2010

Frustrarea este a ta! Concluzie: ai grija de tine

Astazi, cand tocmai ajunsesem acasa, m-a sunat o foarte buna prietena. Vreau o consultatie! Bine, spune.

M-am asezat. Eram dublu castigata: ma odihneam si ascultam un prieten.

Avusese un accident. Soferul partener de altercatie a fost foarte vehement. Au si mers impreuna la politie, pentru mediere. Politia a concluzionat: va intelegeti ( calea amiabila ) sau soferul, altul decat prietena mea, plateste amenda, reparatia ambelor masini si,  posibil,  ramane temporar  fara permis de conducere.

In acel moment, domnului macho manios i s-a topit tupeul ca o inghetata lasata la soare. Din leu furios a devenit cotoi fara miau in glas.

S-au retras si s-au inteles amiabil.

Perpectiva platii daunelor, amenzii si a ramanerii fara permis era acum un vis.

Gata fata! Macho si-a reconsiderat perpectiva si a redevenit ceea ce este el: un nesimtit veritabil!

Cam aici am ajuns cu povestea!


Ce fac? Eu ti-as putea spune ce as face eu in situatia ta.

Eu cred ca frustrarea, de orice natura, ne apartine.  Si ceea ce facem cu frustrarea ( noastra) este tot problema noastra.

Eu ii acord o mare, foarte mare, atentie. Frustrarea cere rezolvare.

Pentru a-mi trece starea, actionez.

Ce rost a avut amabilitatea mea? Ce rost a avut finalul amiabil? Pe energia si banii mei?

Ce rost are sa raman cu "oftica"?

Pentru ca NU  e frumos sa fi dragut, amabil si plin de bun simt?

Frustrarea este un sentiment nesanatos. Pe termen lung si cronicizata se somatizeaza. Ne imbolnaveste, adica.

Iata definitia DEX:

FRUSTRÁ vb. tr. a lipsi, a priva pe cineva de un bun, de un drept; a păgubi; (p. ext.) a înșela. (< fr. frustrer, lat. frustrari



Solutie: putem, ca terapie de preventie, sa ne crestem pragul la frustrare. 

Dar, in acest caz, solutia asta nu se poate aplica, e fara rost. Nu este o "fita", ca tot m-am exprimat colocvial, nu este o iluzie.

Important!  prietena mea poseda, in urma muncii sale, o masina scumpa.




2 comentarii:

darry.anna spunea...

De cele mai multe ori nu ne constientizam frustrarea decat atunci cand este prea tarziu.
Suntem raspunzatori de intreaga nostra fiinta sub toate aspectele dar tare greu ne este sa avem grija de noi insine.

Dana Iesan spunea...

Da, Darry.Anna, este greu. Eu doar am exemplificat,poate ne este de ajutor.

Cred ca cel mai greu este sa avem grija de noi.

Meritam sa incercam! Pe curand

Persoane interesate

Despre mine