joi, 13 ianuarie 2011

Secolul nostru: nutritia va fi mai mult decat nutritie

Sint multi oameni la moda care se hranesc "natural".

Sint chiar mandri de asta.

Le apreciez si respect efortul. E modul lor de a-si arata dragul de sine.

Nu detaliez ce inseamna natural. Am mai scris despre asta. Sa prospere si cei care opereaza pe piata bio. Doar e nevoie sa manance si ei o paine "bio".

Pot doar sa trasez cateva repere alimentare:

1. Apa, a se bea cel putin 2 l zilnic.
2. Fructe, cu cel putin 30 minute inainte de mese.
3. Carnea fara cartofi sau amidonoase, gratar.
4. Legume, crude sau fierte putin la aburi.
5. Atentie la cantitatea de cafea, alcool, sare
6. Salatele de legume la fiecare masa de carne si nu numai.
7. Branzeturi, dupa masa, un deliciu sanatos.
8. Din cand in cand mancati orice, in orice cantitate. Orice va face placere. Nu se va intampla nimic. Aveti dreptul la asta.


Poate nu am prins tot ce e important. Nu este ceva exhaustiv. Plus ceva tehnic.

A nu se bea apa la masa si imediat dupa. Dilueaza sucurile gastrice.

A se mesteca incet.


Mi-a spus astazi cineva ca ar fi bine sa fim atenti  la ce mancam.

Desigur de referea la alegerea pe baza bio si cat mai natural.

Iar eu am dat din cap, gandindu-ma la poate grija lui e bio.

Cred ca secolul in care traim ne cere sa pasam responsabilitatea de la alimente la gand si la emotie.

Dar sa nu trecem cu vederea niste principii alimentare simple.

Asta e nutritie. Dar secolul in care traim adauga si valenta mentala si emotionala.

Ce ziceti de ideea de a ne hrani?


Niciun comentariu:

Persoane interesate

Despre mine